Twój wóz jest lepszy niż mój - ponieważ...

21 czerwca 2020

Samochód dla firmy – czy jest potrzebny? Jak wpływa na wizerunek? Firma, aby się rozwijać, musi być mobilna. Wiadomo: spotkania biznesowe, dostawy, różne wydarzenia, dzięki którym możemy zawiązywać nowe kontrakty, rozszerzać asortyment, czy dać się rozpoznać. Ruch jest w tym wszystkim niezbędny. Jaki jest najlepszy środek transportu, który pozwoli przemieszczać się w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb Twojej firmy? Oczywiście – samochód.

Poza funkcją użytkową, samochód - tak jak logo, strona internetowa, czy nazwa firmy - jest też ważnym elementem identyfikacji biznesowej.

Nie jest tajemnicą, że inni oceniają nas po tym, jak się prezentujemy z zewnątrz - czy nam się to podoba, czy nie. Dotyczy to naszych ubrań, fryzury, czy okolicy, w której mieszkamy. Wybór odpowiedniego auta również przekłada się na nasz wizerunek, a auta służbowego – na wizerunek firmy. Samochody służbowe świadczą o możliwościach firmy, jej stabilności finansowej, podejściu do pracowników i środowiska. Samochody firmowe nie powinny zaprzeczać wartościom, którymi kierujemy się w swojej firmie. Jeśli w swoim wizerunku stawiamy na ochronę środowiska, a na naszą firmowa flotę składają się wielkie, paliwożerne samochody, nie będzie to o nas dobrze świadczyć. Dobrze też spojrzeć na siebie z boku i trzeźwym okiem ocenić, jak nas widzą inni, szczególnie klienci i partnerzy biznesowi. Co o kondycji przedsiębiorstwa mówi niesprawna, rozpadająca się i przerdzewiała flota? Na to pytanie najlepiej znają odpowiedź przedstawiciele sektora finansowego. Przyjrzyjmy się ich samochodom – nie znajdziemy w nich samochodów zużytych, z dużym przebiegiem, zaniedbanych. Prawie zawsze są to też prestiżowe marki, stanowiące jasny przekaz dla partnerów biznesowych: organizacja dysponuje funduszami, które pozwalają na zakup eleganckich samochodów, w związku z czym jest wiarygodna.


Marka to jedno, ale stan techniczny i utrzymanie samochodu również mają znaczenie. Samochód, który budzi zastrzeżenia co do swojej sprawności, powinien zostać bezzwłocznie usunięty z firmowej floty. Pomijając kwestie oczywiste, takie jak bezpieczeństwo kierującego, warto zastanowić się, jaki wpływ na wizerunek firmy będzie miała informacja o wypadku drogowym z udziałem niesprawnego samochodu z jej logo. Układ zawieszenia, hamulce, wymiana oleju – o to firma powinna regularnie dbać. Warto także pamiętać o wymianie opon. Pomimo stosunkowo łagodnych zim, wciąż przymrozki potrafią zaskoczyć drogowców w naszym kraju, a w niektórych częściach Polski zima ani myśli pogodzić się ze zmianami klimatycznymi.


Pozostaje pytanie – jak to wszystko zorganizować i sfinansować? Czy kupno samochodu za gotówkę jest dobrym rozwiązaniem? Wziąć kredyt lub zainwestować w leasing? A może darować sobie związane z tymi opcjami opłaty i ryzyko i, tak jak robi to obecnie większość nowocześnie i świadomie zarządzających swoimi biznesami przedsiębiorców, powierzyć temat specjalistom od wynajmów długoterminowych?


Kupno, kredyt lub leasing auta wiążą się z koniecznością jego ubezpieczenia, kwestie podatkowe również w niektórych formach finansowania mogą uderzyć w zdolności finansowe przedsiębiorstwa. Później dochodzą koszty serwisowania, wymiany opon etc. Czy zatem nie lepiej zagadnienia związane z ubezpieczeniem, a także sprawnością i regularnymi przeglądami samochodu powierzyć firmie zewnętrznej? Tym bardziej, że oprócz oczywistych korzyści wynikających z wygody, nierzadko wynajem okazuje się rozwiązaniem najkorzystniejszym finansowo!


Decydując się na długoterminowy wynajem floty, masz z głowy spędzające sen z powiek problemy. Profesjonaliści wszystko załatwią za Ciebie!


Źródło: https://www.interfleet.pl/pl/s...


`